2012. február 22., szerda

Farsang

Amennyire imádtam gyerekként a farsangot, annyira nem vagyok vele jóban, amióta saját gyerekeim vannak. A jelmezgyártást még szeretem is -bár időnként az alvásra fordítható időmet jelentősen visszaveti-, de az aggódást, hogy ki betegszik le épp a nagy napra a baciktól nyüzsgő februárban, azt nagyon nehezen viselem.
Most is kidolgoztam a mentő terveket: ha az ovis elúszik, megyünk mindannyian a sulisra, ha az sem jön össze, a mamáék szülinapján egyúttal farsangolunk is, ha az sem sikerül.... Végül elég volt egy mentőöv, az ovis buliról lecsúsztunk, de az iskolaira teljes létszámban eljutottunk.
Külön megemlítendő: ez volt Mátéka első igazi farsangja! Tavaly csak otthon öltözött be autónak. 


Itt a teljes csapat az öltözőben.


Fannika mindenképp olyan jelmezt szeretett volna, amiben ő is segíthet, így találta ki a szivárványt. A csíkokat ő festette!


Poci minden évben gondolkodás nélkül, határozottan jelenti ki, mi akar lenni, és sosem valami olyasmi, amihez bármi köze lenne. Tehát nem néz kalózos mesét, nem olvas kalózos könyvet, de az átváltozás most kalózzá esett neki jól.


Mivel életében nem esett szó ninjákról, fogalmam sem volt, honnan találta ki Máté, hogy az akar lenni. Addig értettem a dolgot, hogy fekete, tehát "komoly", mert ez nála a mindenek felett legpozitívabb férfias jelző. 
Aztán mikor az ovis farsang után beszélgettem a gyerekekkel, leesett a tantusz: a csoportban akut ninjitisz dúl, a nagyfiúk legalább fele szintén ninjának öltözött. A kis vakarcs, idomult a nagyokhoz. :)


Még egy kis kalóz.


Amikor már nagyon unták a nagyszínpadon a műsort, harcoltak kicsit az aulában.


A napocska pedig lendületlenül sütött.
Sajna folytatták az én gyermekkori hagyományomat és a tombolán nem sikerült nyerniük a nagy rákészülés ellenére sem, de egy kis osztálytorta azért lecsusszant mindhármójuk torkán, és összességében  nagyon élvezték a farsangozást.


Bónuszként pedig íme az év -remélhetőleg utolsó- hóembere.

7 megjegyzés:

  1. Aztaaaa...!
    Ákost pont ugyanilyen kalóz-szettel tudtam rávenni, hogy mégse legyen Flynn McCambridge, Zsófi pedig NYÁRnak öltözött. Nagy az összhang köztünk! :)
    Fanni jelmeze valami csodaszép!!!
    (Ja, és Orsi nem volt ninja. :D Szerencsére megelégszik azzal, hogy naponta 2x cicabajuszt festünk az arcára.)

    VálaszTörlés
  2. Huh! Ha Nóra ezt meglátja megeszi a sága irigység!(ami amúgy nem jellemző tulajdonsága)Kiskora óta mindig mindenhova szivárványt rajzol, fest, ha mondják neki rajzolhat bármit akkor is..kiváncsi lennék mit jelent...
    Én is irigy irigy, hogy Te ilyen ügyes jelmezkészítő anyuka vagy;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon tetszik Fanni jelmeze! Ötletes és gyönyörű a kivitelezés, nem beszélve, hogy a saját keze munkája is benne van! Sajna a mi ovis csoportunkban a lányok mindig csak királynők akarnak lenni, kölcsönzött jelmezben:-((((

    VálaszTörlés
  4. Ditti, nagyon drukkoltam neked, hogy megúszd a Flynnt! :) Mi kölcsönbe kaptuk a kalózt, már épp hozzá akartam fogni megvarrni a kalózjelmezt, amikor egy barátnőm beállított vele, hogy a fiának túrta, de nem tetszik neki. Kaptam tőle egy ajándék alvós éjszakát. :)
    Zsófin sokszor szoktam kuncogni, mert amiket róla írsz, azt akár Fanniról is írhatnád. :) A korkülönbség miatt Fanni még "dedós" lenne Zsófinak, de pár év múlva érdemes lenne összehozni őket.

    Betti, nem tudom, mit jelenthet, de szerintem valami szépet. Színes egyéniséget, fogékonyságot mindenre, ami szép, nem? Egyébként ennek a jemeznek a nagy részét tényleg Fanni álmodta meg és sokat dolgozott rajta, én csak igyekeztem az ötletet "hordható" formába önteni.

    Apróságok, köszi a dícséretet! :) Szerintem oviban még tényleg "átváltoznak" a kisemberkék, azért ragaszkodnak annyira a királylányhoz meg hőshöz az ötletesebb jelmezek helyett. Az átélés az arcukon mindent megér, még ha erőltetni kell is az elragadtatott dícséreteket, hogy mennyire csodaszépek. :)

    VálaszTörlés
  5. Hát ettől a ninjától dobtam egy hátast :-) Annyira édi!!! Fanni lassan iskolát nyithatna, olyan ügyi. Pocikának meg annyira szép arca van, hogy egy kalózjelmez sem tudja félelmetessé varázsolni, pedig tényleg nagyon tuti jelmez. Nagyon cukik!

    VálaszTörlés
  6. Hál Isten mi a 4+1 ovis farsangból, Nóra a 4 évből egyszer volt kir.lány és az is saját cuccban. A maradék 3-ban Angyal, Katica és Boszi közül igazán ötletesre csak a Katica sikerült. Abban az évben Petra is saját készítésű minikatica volt, idén Pedig abszolválva az első ovis farsangot már igazi katica;)
    MEGLÁTJUK JÖVŐRE..Minden esetre ezt a szivárványt jól tedd el, ha kölcsönözhetjük...:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jók voltak a jelmezek!!!!!!A miénk elcsúszott, csak jövőhét pénteken lesz.

    VálaszTörlés